Losowy fakt z 24 kwietnia

W tym tygodniu udało mi się napisać aplikację, która wyświetla losowy fakt z Wikipedii z 24 kwietnia.

index

Żądanie wysłane na poniższy url Mediawiki API:

https://en.wikipedia.org/w/api.php?action=query&prop=extracts&exchars=10000&explaintext&titles=april_24&format=json

nie zwraca najprzyjemniejszej dla oka odpowiedzi:

Screenshot from 2016-04-24 21-49-18.png

Na szczęście biblioteka Volley posiada również klasę JsonObjectRequest, która umożliwia pobranie obiektu JSONObject z danego url-a.

Napisałam klasę JsonParse, w której przeszłam przez kolejne poziomy zagnieżdzenia obiektów w powyższym JSONie i dalej na piechotę przy pomocy metod: indexOf(), substring() wycięłam tekst z samymi wydarzeniami w metodzie parseJson().

Mam takie poczucie, że estetyczniej byłoby gdyby ta metoda zwracała listę wydarzeń, ale tę listę robię dopiero w klasie RandomFact() (w meteodzie randomEvent() brutalnie przez split(„\\n”)). Metoda randomEvent() przy pomocy klasy Random zwraca losowy fakt.

Tak sobię o tym piszę, a to wszystko przecież na:

https://github.com/akrajewska/one-app-a-week/  🙂

 

Skomentuj

