Pierwsza aktywność

Porównywanie osiągania różnorakich celów do zdobowynia górskich szczytów pewnie nie należy do najbardziej oryginalnych. Nic na to jednak nie poradzę, że pasuje jak ulał do mojego ostatniego tygodnia. Z resztą, jakich szczytów?

Lubię górskie wędrówki. Miłe weekendy i urlopy w Tatrach, Beskidach, Bieszczadach. Głównie latem, po szlakach, czasem stanę w kolejce na Orlą Perć (to jest ta moja odrobina adrenaliny w życiu). Jeszcze w Warszawie gotuję się do wyjazdu. Stawiam na profesjonalizm, więc pakuję mapę z dobrą skalą, stuptuty, termiczną bieliznę, windstoper, kompas. Po przyjeździe na miejsce zaczynam pierwsze podejście i… mam ochotę zabierać się z powrotem. Niby nie jestem jeszcze zmęczona, niby jest jeszcze płasko, ale sama świadomość, że przede mną parę (nie wiem nawet dokładnie ile) godzin podejścia, męczy mnie tak, że mam ochotę zawrócić. Zwłaszcza, że przecież jest jeszcze płasko, nudno i nic nie widać.

To samo czułam w tym tygodniu. Przez pierwsze dni w podekscytowaniu zastanawiałam się, którego środowiska używać? Android Studio czy Eclipse? Niczym wytrawny programista Androida albo przynajmniej Javy, czytałam wypowiedzi na Quora i Stack Over Flow. Wreszcie zdecydowałam się na Android Studio, w zasadzie tylko dlatego, że jest oficjalnym IDE od Google’a.

Skoro korzystam z Android Studio, to zaczęłam od tutoriala z jego strony. Dla mnie tutoriale są bardzo pomocne.  Niestety bardzo często, jak z nich korzystam, łapie się na tym, że momentami najzwyczajniej w świecie przepisuję ich zawartość. Jeszcze nie wiem, co w zasadzie robię, jeszcze nie jestem w stanie się na tym skupić. Robię głupie błędy, a ich komunikaty niewiele mi mówią.

SC20160320-194842

Nie będę przepisywać tu tutoriala, który naprawdę jest dla mnie jak znalazł na początek. Na razie udało mi się stworzyć projekt, a w nim pierwszą aktywność oraz stworzyć bardzo prosty interfejs użytkownika (z jednym polem tekstowym i jednym przyciskiem). Po prawej screenshot Mojej Pierwszej Aplikacji z mojego telefonu z literówką w nazwie.

 

 

Skomentuj

